Tuesday, January 19, 2010

توضیح جالب روزنامه اعتماد درخصوص تذکر ارشاد

شبکه جنبش راه سبز (جرس):روزنامه اصلاح طلب اعتماد در خصوص تذکر وزارت ارشاد نوشت: روز دوشنبه مورخ 28/10/88 معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارسال نمابري به مطلب «دولت بي صدا» مندرج در صفحه چهار ضميمه روزنامه «اعتماد»مورخ 26/10/88 تذکر کتبي داد. در اين تذکر آمده بود؛ «به آگاهي مي رساند، موضوع درج مطلب تحت عنوان «دولت بي صدا» مندرج در صفحه چهار ضميمه مورخ 26/10/88 در آن روزنامه و به کارگيري تعابير اهانت آميز و منشاء فتنه دانستن دولت جمهوري اسلامي در جلسه مورخ 28/10/88 هيات نظارت بر مطبوعات مورد رسيدگي قرار گرفت.

هيات مذکور مصوب نمود به استناد تبصره 4 ماده 9 و تبصره ماده 3 قانون مطبوعات باز هم به جنابعالي تذکر کتبي داده شود.»ظاهراً اشاره معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني به بخشي از اين گزارش است که در آن از اظهارات محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد سابق در جمع طلاب و فضلاي مدرسه علميه حقاني قم و انتقاد او از سکوت محمود احمدي نژاد استفاده شده بود که جملات عيناً از گزارش «ايرنا» خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي استفاده شده بود.

ايرنا در خبري در تاريخ 17/10/88 آورده بود؛ «صفارهرندي همچنين در مورد سکوت احمدي نژاد در مورد حوادث اخير گفت؛ «ايشان در مصاحبه يي بعد از راهپيمايي مردم در 9 دي موضع خود را اعلام کرده است ولي بايد بپذيريم که فتنه به بهانه دولت شروع شده و ادعا کردند که دولت قانوني نيست و انصاف اين است که کساني که موضوع به آنها مربوط بوده، وارد شده و با همان شور و حرارتي که مردم دارند موضع خود را اعلام کنند».»

روزنامه اعتماد در تهيه اين مطلب، عيناً اين بخش را از «ايرنا» منعکس کرد و کل نقل قول را داخل گيومه گذاشت. بنابراين به نظر مي رسد اگر قرار بر تذکري بود اين تذکر بايد به وزير سابق فرهنگ و ارشاد داده مي شد و ايشان هم دولت را منشاء فتنه ندانسته اند، بلکه گفته اند فتنه به بهانه دولت شروع شده است. از هيات محترم نظارت درخواست داريم يک بار ديگر اين مطلب را بخوانند، چراکه اصولاً نه تعابير اهانت آميزي در آن وجود دارد و نه آنچه از آن برداشت شده است.

No comments:

Post a Comment

 
Free Web Counter