Friday, January 22, 2010

دادستان تهران: همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است

یوانظرآهاری آزاد نخواهد شد.

شبکه جنبش راه سبز( جرس) خانواده شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر طی ديداری با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهان رسيدگی به وضعيت فرزند خود شدند.

به گزارش ادوار نیوز جعفری دولت‌آبادی در اين ديدار ابراز داشته است: « بنابر گزارش کارشناسان پرونده سايت کميته وابسته به منافقين است و هرگونه همکاری با سايت جرم محسوب می‌شود.»

به گفته خانواده نظرآهاری برخورد دادستان در کل مثبت بوده و او ابراز داشته شخصا به ملاقات شيوا نظرآهاری در زندان خواهد رفت. دادستان تهران در پاسخ به سوال خانواده نظرآهاری در مورد زمان آزادی شيوا گفت: « وی تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد.» شيوا نظرآهاری به همراه دوتن ديگر از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر، کوهيار گودرزی و سعيد حائری در تاريخ ۲۹ آذرماه در اتوبوس عازم به مراسم تشيع پيکر آيت‌الله منتظری بازداشت شدند.

در حال حاضر ۷ تن از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می‌برند. کميته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر می‌باشد. اين کميته در طول ۴ سال فعاليت خود گزارش‌ها، اطلاعيه‌ها، بيانيه‌ها و مقالات متعددی را در زمينه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گيری سياسی در ميان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.


No comments:

Post a Comment

 
Free Web Counter