Friday, January 22, 2010

مرتضوی عامل اختلاف نظر در کمیته ویژه مجلس

جنبش راه سبز (جرس): محمد کرمی راد، عضو كميته ويژه حوادث بعد از انتخابات، توضيحات سعيد مرتضوي در مورد حوادث بازداشتگاه كهريزك در این کمیته را قانع کننده دانست. این در حالی است که پرويز سروري رئيس كميته ويژه مجلس بر متهم بودن سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران در حادثه بازداشتگاه كهريزك تاكيد دارد.


کرمی راد در گفتگو با سایت تابناک با اشاره به حضور مرتضوی در جلسه کمیته ویژه مجلس گفت: توضيحاتي كه در آن جلسه از سوي آقاي مرتضوي براي اعضا ارائه شد از نظر من قانع‌كننده بود. ايشان باتوجه به تخصصي كه به لحاظ قضايي دارند؛ تمام موارد اتهامي نسبت به خود را رد و تاكيد كرد که مرگ محسن روح‌الاميني براثر ابتلا به بيماري مننژيت بوده است كه در راه انتقال از كهريزك به اوين در داخل اتوبوس حالش به هم مي‌خورد؛ و بعد از آنكه ماشين اسكورت، اتوبوس متوقف مي‌شود بلافاصه به اورژانس اطلاع داده مي‌شود؛ كه بعد از رسيدن اورژانس ايشان فوت مي‌كند و به خاطر نبود آدرس در پرونده بعد از شش روز خبر فوت وي به پدرش اطلاع داده مي‌شود.


کرمی راد افزود: آقاي مرتضوي در گزارش خود به اعضاي كميسيون ويژه با اشاره به مرگ پزشك كهريزك، آن را خودكشي دانست و تاكيد كرد که پزشك كهريزك دچارمشكلات روحي و رواني بوده است.


نماینده کرمانشاه در عین حال گزارش مجلس درباره کهریزک و حوادث بعد از انتخابات را جامع الاطراف دانسته و با اشاره به حمایت محمود احمدی نژاد از رحیم مشایی گفت: به نظر من در مورد مرتضوي بايد شاهد رفتاري از احمدی نژاد باشيم كه در مورد مشايي انجام داد.


وی در بخش دیگری از این گفتگو مدعی شد: كميته ويژه تمام شبهات موجود را بررسي كرد و در زمينه شايعاتي كه در مورد نقش برخي فرماندهان انتظامي در حوادث كهريزك وجود داشت نتوانست موردي را پيدا كند، بر اساس نظرشوراي عالي امنيت ملي نيروي انتظامي حق هيچ‌گونه حمل اسلحه در تجمعات انتخاباتي را نداشته است.

No comments:

Post a Comment

 
Free Web Counter